مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 09:402021-10-12اقتصادي

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران گشایش یافت


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ظهر امروز در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه سنگ محلات اظهار کرد: در پی فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید از اقتصاد نفت محور خارج و معادن را جایگزین نفت کنیم، در کشور چاره ای جز رونق بخشی به معادن وجود ندارد.

 سعید جعفری افزود: استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی محسوب می شود، ولی در استان معادنی که داریم که شاید درنظر حجم بالا نباشد اما از نظر تنوع در کشور منحصر به فرد هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به اینکه 36 ماده معدنی در حوزه استخراج در استان مرکزی وجود دارد، اظهار کرد:   26 میلیون تن ظرفیت پروانه های بهره برداری در استان است که ذخیره قطعی که تاکنون در استان شناسایی و ثبت شده 1341 میلیون تن بوده و این منابع عظیمی است که در استان است.

جعفری گفت: قرارگیری نمایشگاه سنگ در محلات به نوعی استراتژیک محسوب می شود چرا که کمترین فاصله را به طور متوسط با معادن سنگ کشور داریم،  بیشترین تنوع و بیشتری حجم معادن سنگ کشور در شعاع 300 کیلومتر محل این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه سنگ تراورتن محلات ثبت ملی و جهانی شده است که این حرکت شروعی در جهت اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات است، گفت: در سال گذشته در استان 100 معدن غیرفعال با ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران گشایش یافت

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران گشایش یافت