مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 10:352021-10-12اجتماعي

کشف لاشه 9 کل و بز وحشی تلف شده بر اثر طاعون نشخوارکنندگان


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: در پایش های انجام شده توسط محیط بانان در زیستگاه های استان تعداد تلفات حیات وحش در اثر طاعون نشخوارکنندگان کوچک به 9 راس رسید.

- ایسنا/البرز مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: در پایش های انجام شده توسط محیط بانان در زیستگاه های استان تعداد تلفات حیات وحش در اثر طاعون نشخوارکنندگان کوچک به 9 راس رسید.

فردین حکیمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: محیط بانان استان در اواخر هفته گذشته در گشت زنی ها و کنترل و سرکشی به زیستگاه های حیات وحش با تعدادی لاشه کل و بز وحشی در منطقه شکار ممنوع طالقان مواجه شدند که در بررسی های انجام شده شیوع مجدد بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) تایید شد.

وی اظهار کرد: محیط بانان در پایش منطقه با لاشه پنج راس کل و بز وحشی روبرو شدند که بلافاصله پس از این مشاهدات، نشست های هماهنگی در استان و شهرستان برای پای کار آمدن دیگر دستگاه های مرتبط برای کنترل بیماری برگزار شد ضمن اینکه اقدامات کنترلی نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: با ادامه پایش ها چهار لاشه دیگر هم پیدا شد و تعداد تلفات این بیماری تا کنون به 9 مورد رسیده است.

وی توضیح داد: برای جلوگیری از شیوع این بیماری اقداماتی از جمله خروج فوری دام های عشایر و دامداران از زیستگاه ها و مناطق آلوده استان و جلو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف لاشه 9 کل و بز وحشی تلف شده بر اثر طاعون نشخوارکنندگان

کشف لاشه 9 کل و بز وحشی تلف شده بر اثر طاعون نشخوارکنندگان