مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 10:552021-10-12فرهنگي

برگزاری نخستین جایزه شعر قرآنی حافظ/ پیوند شعر فارسی با قرآن


نشست خبری جایزه ملی شعر قرآنی با حضور عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این معاونت برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قرآن و فعالیت های دینی خبرگزاری فارس نشست خبری جایزه ملی شعر قرآنی با حضور عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این معاونت برگزار شد.

در این نشست فقهی زاده طی سخنانی درباره برگزاری این جشنواره گفت: پیشنهاد برگزاری جایزه ملی شعر قرآنی حدود یک سال قبل ارائه شد و آیین نامه ای هم برای این کار نگارش شد و مقرر شد اجرای کار را مؤسسه شهرستان ادب انجام دهد.

برگزاری جشنواره با همکاری شهرستان ادب وی شعر را یکی از اساسی ترین عناصر فرهنگی ملت ها دانست و گفت: آثاری که از زبان و قلم شاعران تراویده می شود در حقیقت مایه های مهم فرهنگی دارد به ویژه اینکه از آبشخور زلال معارف و آموزه های قرآنی سرچشمه بگیرد.

فقهی زاده ادامه داد: قرآن خودش یک شاهکار هنری و ادبی است و البته این یکی از وجوه اعجاز قرآن است، همچنین جایزه شعر قرآنی حافظ نام دارد و این انتخاب نام به دلیل است که خواجه شمس الدین محمد یکی از نمادهای برجسته هنری و معرفتی در پیوند با معارف دینی و قرآنی در ایران اطلاق می شود و لقب حافظ به وی از این رو است که او حافظ قرآن و حدیث است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری نخستین جایزه شعر قرآنی حافظ/ پیوند شعر فارسی با قرآن

برگزاری نخستین جایزه شعر قرآنی حافظ/ پیوند شعر فارسی با قرآن