مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 11:002021-10-12اقتصادي

ثبت اختراع 17 فرآورده محصولات استراتژیک خراسان جنوبی


مدیرگروه تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 17 فرآورده از عناب، زرشک و زعفران ثبت اختراع شده است.

- مهدی ابراهیمی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: یکی از رسالت هایی که جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از سالهای گذشته به ویژه سال 1395 دارد، کار و انجام تحقیقات در مراحل مختلف روی محصولات استراتژیک استان است.

  مدیرگروه تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی افزود: عمده فعالیت های مرکز تحقیقات جهاد دانشگاهی استان در درجه اول روی محصول عناب، زرشک و زعفران بوده و بعد نسبت به سایر گیاهان دارویی که در استان به عنوان یک مزیت شناخته می شود انجام شده است.

  وی بیان داشت: با توجه به این که ما در استان بحث خام فروشی محصولات کشاورزی و نبود فرآورده های دارویی و غذایی را داریم، از جمله اقداماتی که انجام شده  تاکید بر تولید فرآورده هایی در زمینه غذایی و سپس فرآورده های دارویی از زرشک، زعفران و عناب بوده است.

  ابراهیمی تبیین کرد: طی کارهایی که در سالهای گذشته به خصوص یکسال قبل انجام شده فراهم سازی زیرساختهای لازم برای تولید محصولات بوده است.

  وی اظهار داشت: ما در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی فضای 14 هکتاری را آماده کردیم تا بتوانیم اقدامات مرتبط با ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت اختراع 17 فرآورده محصولات استراتژیک خراسان جنوبی

ثبت اختراع 17 فرآورده محصولات استراتژیک خراسان جنوبی