مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 11:452021-10-12اقتصادي

صادرات میوه و تره بار فصلی به افغانستان بزودی برقرار می شود


در روزهای آینده برخی از محصولات میوه و تره بار که به صورت فصلی در ایران تولید می شود به سبد صادرات به افغانستان، افزوده می شود.

- به نقل از گمرک ایران، روح الله لطیفی سخنگوی گمرک با اعلام این خبر افزود: چرا که بازار مصرف در افغانستان به دلیل شرایط اقتصادی و ذائقه مشترکی که با ایرانیان دارد خواستار محصولات غذایی و میوه و تره بار ایرانی است.

وی با اشاره به وضعیت آرام مرزهای ایران و افغانستان، گفت: در حال حاضر مرزهای دو کشور آرام است، اما این نگرانی وجود دارد که با بعضی از اتفاقات و ناامنی هایی که در برخی از نقاط افغانستان ایجاد شده است برخی از اقوام و اقلیت ها به دنبال این باشند که به طور موقت یا به نحو دیگر از کشور خارج شوند.

لطیفی اضافه کرد: موضوع روادید و چگونگی برنامه ریزی برای آن حتماً در دستور کار وزارت امور خارجه، کنسولگری ها و سفارتمان در افغانستان قرار می گیرد و در حوزه وظایف آن ها است، اما از نظر گمرک و سازمان های مستقر در مرز طبیعتاً افرادی که ویزا دارند می توانند وارد کشور شوند و آمادگی در این خصوص در مرزها وجود دارد.

سخنگوی گمرک با اشاره به احتمال ورود اتباع از مرزهای ایران و افغانستان به کشور گفت: تاکنون در مرز ماهیرود روند افزایشی نبوده، همچنین در مرز دوغارون نیز فعلاً افزایشی دیده نمی شود، اما در مرز میلک تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات میوه و تره بار فصلی به افغانستان بزودی برقرار می شود

صادرات میوه و تره بار فصلی به افغانستان بزودی برقرار می شود