مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 13:202021-10-12اجتماعي

آموزش و پرورش کاشمر بدهکارترین اداره به اوقاف شهرستان/ اشتغال زایی از محل موقوفات


رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر گفت: هر سال بدهی ادارات شهرستان به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان افزایش می یابد و آموزش و پرورش بدهکارترین است.

- به گزارش، حجت الاسلام حسین نیساری ظهر سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، با بیان این که 25 درصد از درآمد موقوفات باید برای حفظ عین موقوفه هزینه شود، ادامه داد: هزینه نگهداری بعضی از موقوفات شهرستان که به صورت چاه موتور آب و یا آب قنات است، بیشتر از درآمد آن موقوفه است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر افزود: بیش از 200 مغازه در شهرستان وقفی است که از حق کسب و پیشه برخوردارند و اجاره بهای اندکی بابت موقوفه پرداخت می کنند.

وی افزود: در یکسال گذشته بیش از سه هزار و 250 نفر روز کار به عنوان کارگر در بقاع شهرستان کاشمر فعالیت داشته اند که چهار میلیارد و 900 میلیون ریال به عنوان دستمزد به آنان پرداخت شد.

نیساری از توزیع بیش از 70 هزار پرس غذای گرم به ارزش 10 میلیارد ریال در راستای اجرای نیات موقوفات یک سال اخیر توسط اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر خبر داد و گفت: در سال 1400 تاکنون 9 وقف ثبت شده است که بزرگ ترین موقوفه امسال ارزشی بیش از یک میلیارد تومان دارد.

وی با بیان این که هرساله بدهی ادارات شهرستان به اوقاف و امور خیریه افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: اداره آموزش و پرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش و پرورش کاشمر بدهکارترین اداره به اوقاف شهرستان/ اشتغال زایی از محل موقوفات

آموزش و پرورش کاشمر بدهکارترین اداره به اوقاف شهرستان/ اشتغال زایی از محل موقوفات