مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 13:502021-10-12اجتماعي

آتش زدن کاه و کلش به جای مانده در مزارع، مرگ خاک حاصلخیز را رقم می زند


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن هشدار به کشاورزانی که به منظور آماده سازی زمین برای کشت مجدد، کاه و کلش به جای مانده در مزارع خود را به آتش می کشند، - ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن هشدار به کشاورزانی که به منظور آماده سازی زمین برای کشت مجدد، کاه و کلش به جای مانده در مزارع خود را به آتش می کشند، گفت: ممکن است زبانه آتش کاه و کلش به طبیعت برسد و با این کار مرگ خاک حاصلخیز خود را رقم بزنید.

هر ساله همزمان با فصل برداشت محصولات زراعی از جمله گندم و جو عمدتا برنج، برخی از کشاورزان بمنظور آماده سازی زمین برای کشت مجدد، کاه و کلش به جای مانده در مزارع خود را به آتش می کشند.

بر همین اساس سید اسدالله هاشمی ضمن هشدار به کشاورزان، اظهار کرد: آتش زدن کاه و کلش، علاوه بر نابودی خاک و عناصر مفید زنده آن، باعث آلودگی هوا و گاها آتش سوزی جنگل ها را در پی داشته است.

وی تصریح کرد: کلش سوزی موجب آلودگی محیط زیست، از بین رفتن حاصلخیزی خاک، نابودی عناصر مفید زنده خاک، انهدام بافت خاک، کاهش ظرفیت نگهداری آب، رطوبت خاک و در یک کلام مرگ زمین و خاک خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد به خطر احتمال آتش گرفتن طبیعت، ناشی از آتش زدن کاه و کلش توسط کشاورزان اش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش زدن کاه و کلش به جای مانده در مزارع، مرگ خاک حاصلخیز را رقم می زند

آتش زدن کاه و کلش به جای مانده در مزارع، مرگ خاک حاصلخیز را رقم می زند