مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 17:552021-10-12اقتصادي

تاجیکستان می تواند محلی برای سرمایه گذاری متخصصان ایرانی باشد


دبیر اول سفارت تاجیکستان در ایران گفت: تاجیکستان ظرفیت های طبیعی بسیاری دارد و می تواند محلی برای سرمایه گذاری متخصصان ایرانی باشد.

- ایسنا/مرکزی دبیر اول سفارت تاجیکستان در ایران گفت: تاجیکستان ظرفیت های طبیعی بسیاری دارد و می تواند محلی برای سرمایه گذاری متخصصان ایرانی باشد.

معروف جان عبدالرحمان شامگاه بیستم مهرماه در نشست با استاندار مرکزی با اشاره به شباهت های تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی بین استان مرکزی و تاجیکستان، اظهار کرد: 93 درصد تاجیکستان کوهستانی است، اما ظرفیت های این کشور کشف نشده است، تاجیکستان پس از استقلال، تمرکز خود را بر عرصه کشاورزی معطوف کرد و از سال گذشته یکی از اهداف استراتژیک این کشور، توسعه صنعتی است.

وی تصریح کرد: روابط ایران و تاجیکستان از روزهای ابتدایی استقلال تاجیکستان آغاز و روابط دیپلماتیک حاکم شد و در حال حاضر 180 سند همکاری بین دو کشور وجود دارد که زمینه های همکاری را رقم زده است.

عبدالرحمان بیان کرد: این دو کشور پتانسیل های استفاده نشده زیادی دارند و می توان همکاری دوجانبه این دو را توسعه بخشید، تعاملات تجاری دو کشور در هشت سال اخیر از 300 میلیون یورو به 60 میلیون یورو کاهش یافت و در سفر اخیر دکتر رییسی به تاجیکستان مقرر شد که تعاملات تجاری به 500 میلیون یورو افزایش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاجیکستان می تواند محلی برای سرمایه گذاری متخصصان ایرانی باشد

تاجیکستان می تواند محلی برای سرمایه گذاری متخصصان ایرانی باشد