مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 18:352021-10-12بين الملل

احتمال موافقت آمریکا با فروش «اف-16» به ترکیه جهت تامین امنیت هوایی ناتو


دو مقام ترکیه ای گفتند که با توجه به لزوم تامین امنیت ناتو و توازن قوای آنکارا با آتن، دولت آمریکا احتمالا با فروش جنگنده های اف-16 به این کشور موافقت می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع آگاه سه شنبه شب به وقت تهران از احتمال موافقت دولت آمریکا با ارسال جنگنده های اف-16  به ترکیه برای تامین امنیت ناتو  در منطقه و توازن قوای آنکارا با آتن خبر دادند.

 به نوشته روزنامه دیلی صباح درخواست ترکیه برای خرید هواپیماهای جنگنده اف-16  ساخته شرکت لاکهید مارتین و تجهیزات مدرن برای ارتقاء هواپیماهای جنگی موجود شش میلیارد دلار هزینه دارد.

با توجه به مخالفت کنگره آمریکا با خرید تسلیحات از سوی آنکارا به دلیل اختلافات  موجود، تصور می شد که موافقت با این توافق دشوار باشد، اما گزارش ها حاکی از آن است که دولت جدید آمریکا از آن حمایت می کند.

دو مقام آگاه در این زمینه  گفتند که ترکیه در 30 سپتامبر درخواست رسمی برای خرید 40 فروند هواپیمای جدید اف-16 و نزدیک به 80 کیت برای نوسازی جنگنده های خود به آمریکا ارسال کرده است.

انتظار می رود رجب طیب اردوغان رییس جمهور آمریکا  در اجلاس جهانی جی-20 با جو بایدن رییس جمهور آمریکا دیدار کند و این موضوع مطرح شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال موافقت آمریکا با فروش «اف-16» به ترکیه جهت تامین امنیت هوایی ناتو

احتمال موافقت آمریکا با فروش «اف-16» به ترکیه جهت تامین امنیت هوایی ناتو