مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 05:252021-10-13اقتصادي

کارخانه قند یاسوج دوباره رونق می گیرد


کارخانه قند یاسوج نماد صنعت، تولید و سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد که با سابقه ای بیش از نیم قرن فعالیت در استان دستخوش چالش ها و مشکلات شده بود ، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، کارخانه قند یاسوج روزی واژه صنعت مادر کهگیلویه و بویراحمد را یدک می کشید، اما هم اینک بر اثر کم توجهی ها به مخروبه ای تبدیل شده و سکوت، صدای چک چک آب، سیاهی و انبوهی از زباله آخرین تصویری است که از این کارخانه در اذهان باقی مانده است.

بر اثر تعطیلی و غیرفعال شدن فرایند تولید در این کارخانه جوانان زیادی بیکار شده و آواره استان های مجاور برای یافتن لقمه ای نان شدند و ناامید از همه جا استان زرخیز اما محروم خود را رها کردند.

این کارخانه بزرگ صنعتی و تولیدی یکی از داشته های مهم استان برای رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در استان محسوب می شد اما در سایه بی تدبیری ها از درون نابود شد و آن همه سرمایه یکجا خوابید.

عزم دولت برای احیای واحد های راکد موضوع جالبی که در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد به چشم خورد توجه ویژه آیت الله سید ابراهیم رییسی به کارخانه قند یاسوج بود که در همان ثانیه های نخست لحظه ورودش به استان از آخرین اقدامات انجام شده برای بازگرداندن این کارخانه به چرخه تولید از مسئولان سئوال کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارخانه قند یاسوج دوباره رونق می گیرد

کارخانه قند یاسوج دوباره رونق می گیرد