مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 06:352021-10-13اقتصادي

تولید گردوی تویسرکان مانع واردات شد


همدان_معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید گردوی تویسرکان مانع خروج میلیون ها دلار ارز از کشور شد وگردو کاران تویسرکانی کمک بسزایی به امنیت غذایی کشور کردند.

- ، محمد مهدی برومندی در جشن شکرانه گردو در تویسرکان اظهار کرد: اگر تویسرکان گردو تولید نمی کرد مبالغ بسیار زیادی برای واردات این محصول به کشور صرف می شد همچنین سال گذشته از 260 هزار تن گردوی تولید شده در کشور کمتر از هزار تن صادر شده است و مابقی به مصرف داخلی رسیده است.

وی در ادامه بابیان اینکه در شرایط سخت تحریم ها تنها بخشی که مقتدرانه مقاومت کرد و حتی رشد اقتصادی مثبت داشت بخش کشاورزی بود افزود: کشاورزان در شرایط سخت علاوه بر تأمین امنیت غذایی، موجبات تولید مازاد محصولات را تولید کردند و از طریق صادرات موجبات ارزآوری شدند و با همت باغداران و کشاورزان به رغم وجود مشکلات و گرفتاری های متعدد کشور توانست در بخش کشاورزی 6 میلیارد دلار درآمد ارزی پیدا کند به طوری که محصول پسته به تنهایی توانست معادل 20 درصد درآمد نفتی کشور درآمد ارزی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه هر چقدر به بخش کشاورزی اعتبار تخصیص بگیرد یک سرمایه گذاری بلند مدت انجام شده است، ادامه داد: همانگونه که می دانیم استقلال کشور، اشتغال و امنیت غذایی به بخش کشاورزی وابسته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید گردوی تویسرکان مانع واردات شد

تولید گردوی تویسرکان مانع واردات شد