مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 06:402021-10-13اقتصادي

3 عامل اصلی سقوط اخیر بورس تهران


یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عوامل اصلی تاثیرگذار در ریزش اخیر شاخص بورس، گفت: با وجود مشکلات فعلی، بازاری بهتر از بورس وجود ندارد که سهامداران بتوانند سرمایه های خود را برای کسب بازدهی بیشتر وارد آن بازار کنند.

- ، مهدی عباسلو به اصلی ترین عوامل تاثیرگذار بر روند نزولی بازار اشاره کرد و افزود: نخستین موضوع، مسایل مطرح شده در خصوص توافق بر سر برجام و احتمال کاهش نرخ ارز است که در وضعیت فعلی، این موضوع به عنوان مهمترین مساله در ریزش بازار تلقی می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به شکل گیری توافقات بین ایران و عربستان و ارائه مجوز بازگشایی دفاتر کنسول گری در دو کشور، این احتمال وجود دارد که توافق برجام به زودی به مرحله نهایی برسد؛ بنابراین ترس فعلی بازار ناشی از احتمال افت قیمت دلار است.

عباسلو خاطرنشان کرد: تجربیات به دست آمده حاکی از آن است که نمی توان چندان شاهد کاهش شدید قیمت ارز در بازار بود، شرایط اقتصادی حاکم در کشور نشان دهنده آن است که قیمت و ارزش واقعی ارز باید در محدوده های فعلی باشد و نباید زیاد در انتظار کاهش شدید نرخ ارز در بازار بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: سهامداران باید نسبت به این موضوع آگاه باشند که حتی اگر نرخ دلار وارد مدار نزولی شود کوتاه مدت خواهد بود، زیرا به طور حتم نرخ ارز دوباره به محدو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 عامل اصلی سقوط اخیر بورس تهران

3 عامل اصلی سقوط اخیر بورس تهران