مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 06:452021-10-13پزشكي

ماموریت های طولانی فضایی می تواند به مغز آسیب رساند


محققان دانشگاه گوتنبرگ در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند اقامت طولانی مدت در ایستگاه فضایی بین المللی می تواند سبب آسیب مغزی شود.

- محققان دانشگاه گوتنبرگ در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند اقامت طولانی مدت در ایستگاه فضایی بین المللی می تواند سبب آسیب مغزی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، محققان سوئدی در مطالعه اخیرشان با مطالعه پنج فضانورد مرد روس که به طور متوسط به مدت 169 روز در ایستگاه فضایی بین المللی بودند، دریافتند که اقامت طولانی مدت در فضا می تواند سبب آسیب مغزی شود.

محققان نمونه های خون این پنج فضانورد را پیش از رفتن به ایستگاه فضایی بین المللی و سپس پس از بازگشت آنها به زمین مورد بررسی قرار دادند و توانستند پنج نشانگر زیستی که در آسیب مغزی نقش دارند را شناسایی کنند.

نتایج نشان داد که سه نشانگرزیستی در پی اقامت طولانی مدت فضانوردان در فضا افزایش یافته است.

هنریک زتربرگ (Henrik Zetterberg) استاد علوم اعصاب دانشگاه گوتنبرگ و یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: این اولین بار است که شواهدی از آسیب سلول های مغزی در آزمایشات خون پس از پروازهای فضایی فضانوردان ثبت می شود.

اگر قرار باشد در آینده سفرهای فضایی بیشتری انجام شود نیاز است تحقیقات بیشتری روی این موضوع صورت گیرد و از آن جلوگیری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماموریت های طولانی فضایی می تواند به مغز آسیب رساند

ماموریت های طولانی فضایی می تواند به مغز آسیب رساند