مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 07:252021-10-13اجتماعي

کانال آبرسانی ساسانی قصرشیرین مرمت می شود


معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه از اختصاص اعتبار برای مرمت کانال آبرسانی ساسانی در شهرستان قصرشیرین خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه از اختصاص اعتبار برای مرمت کانال آبرسانی ساسانی در شهرستان قصرشیرین خبر داد.

کیومرث اعظمی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به آسیب بخشی از کانال آبرسانی ساسانی در قصرشیرین طی سنوات گذشته، اظهار کرد: از سالهای دور کانال آبرسانی ساسانی بخش هایی از آب زمین ها و باغات حاشیه شرقی شهر قصرشیرین را تامین می کرد.

وی افزود: متاسفانه بخشی از این کانال در سالهای گذشته تخریب شد، بگونه ای که آب به زمین ها و باغات بالادست شهر نمی رسید، بنابراین جهاد کشاورزی برای مرمت بخش هایی از آن اقدام کرد، اما به دلیل برخورد با اثر تاریخی مرمت بخش هایی از آن متوقف و باقی ماند.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه اضافه کرد: آسیب دیدگی این بخش از کانال طی سالهای گذشته مشکلات متعددی را بویژه برای کشاورزان این منطقه بوجود آورده بود، در این راستا از سال گذشته پیگیری هایی را انجام دادیم که آن را مرمت کنیم.

وی ادامه داد: در نهایت در ماه های اخیر از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان حدود یک میلیارد ریال اعتبار برای مرمت این بنای تاریخی اختصاص داد شد تا با مرمت آن مشکل مشروب کردن زمین ها و باغات این شهرستان ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کانال آبرسانی ساسانی قصرشیرین مرمت می شود

کانال آبرسانی ساسانی قصرشیرین مرمت می شود