مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 08:402021-10-13فرهنگي

تخریب آثار تاریخی ماکو به بهانه عتیقه یابی


خرابی ها، گودال ها و کنده کاری های موجود در زیر بزرگترین کلاهک سنگی جهان در ماکو به خاطر کاوش و بررسی تاریخچه این سایت تاریخی نیست بلکه ماحصل عدم بررسی و رسیدگی مسئولین به این مکان تاریخی و همچنین کنجکاوی بعضی از مردم برای پیدا کردن عتیقه جات و طلا در .

- ایسنا/آذربایجان غربی خرابی ها، گودال ها و کنده کاری های موجود در زیر بزرگترین کلاهک سنگی جهان در ماکو به خاطر کاوش و بررسی تاریخچه این سایت تاریخی نیست بلکه ماحصل عدم بررسی و رسیدگی مسئولین به این مکان تاریخی و همچنین کنجکاوی بعضی از مردم برای پیدا کردن عتیقه جات و طلا در این محدوده با قدمت دیرینه است.

این سایت تاریخی و مذهبی قدیمی که دربرگیرنده چندین آثار تاریخی همچون قلعه های بزرگ و دیواره های سنگی و خانه های قدیمی و مذهبی همچون مسجد ابوالفضل و زینبیه است که از گذشته تا به امروز همواره در تاراج زیاده خواهان و افرادی که هیچگونه فرهنگی را ندارند است.

بعضی از طلایاب ها و شکارچیان عتیقه های تاریخی بر این عقیده هستند که به خاطر ارمنی نشین بودن این منطقه در دوران قدیم استعداد پیدا کردن عتیقه جات بسیار قدمت دار در این منطقه زیاد است و به همین خاطر با کوچکترین شک و شبهه بر وجود عتیقه جات در این محل و یا با دست داشتن نقشه محل دفینه، بسیاری از قسمت های این سایت تاریخی را کنده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب آثار تاریخی ماکو به بهانه عتیقه یابی

تخریب آثار تاریخی ماکو به بهانه عتیقه یابی