مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 09:052021-10-13دانش

دانشگاه های تبریز و مراغه در جمع بهترین های مهندسی جهان قرار گرفت


41 دانشگاه ایران بر اساس رتبه بندی تایمز 2022 در میان بهترین دانشگاه های مهندسی جهان قرار گرفتند که نام دانشگاه های مراغه و تبریز نیز در میان آن ها به چشم می خورد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی 41 دانشگاه ایران بر اساس رتبه بندی تایمز 2022 در میان بهترین دانشگاه های مهندسی جهان قرار گرفتند که نام دانشگاه های مراغه و تبریز نیز در میان آن ها به چشم می خورد.

این رتبه بندی در رشته های مهندسی عمومی، برق و الکترونیک، مکانیک و هوافضا، عمران و شیمی دسته بندی شده و دانشگاه مراغه نیز در رشته های مکانیک، عمران و شیمی در جایگاه 400-301 جهانی قرار گرفته است.

دانشگاه مراغه در رشته های مهندسی به ویژه مهندسی شیمی به جایی رسیده که اکنون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری گروه شیمی را از وزارت علوم مطالبه می کند و مدام خبرهای خوشی از موفقیت های اعضای هیئت علمی آن در عرصه های پژوهشی به گوش می رسد.

رشته های مهندسی در کشورمان با نام خواجه نصیرالدین طوسی عجین است و این دانشمند برجسته که در قرن هفتم هجری می زیست، توانست یکی از بزرگترین مراکز علمی جهان را در کهن شهر مراغه بنا کند تا جایی که از رصدخانه پکن تا رصدخانه تیکو در اروپا، از آن الگوبرداری شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه مراغه، او در همین رصدخانه مراغه، نظریه ای را مطرح کرد که به همراه توضیحات و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه های تبریز و مراغه در جمع بهترین های مهندسی جهان قرار گرفت

دانشگاه های تبریز و مراغه در جمع بهترین های مهندسی جهان قرار گرفت