مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 09:152021-10-13پزشكي

چند تاثیر منفی رسانه های اجتماعی در سلامت روان نوجوانان


مدیر گروه سلامت روان اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افسردگی و اضطراب، پایین آمدن کیفیت خواب، نگرانی از تصویر بدن در نوجوانان، - اعتیاد به اینترنت، رفتارهای جنسی وبدرفتاری را از جمله تاثیر منفی رسانه های اجتماعی درسلامت روان نوجوانان یاد کرد.

زهرا یوسف نژاد در گفت و گو با ایسنا افزود: تحقیقات نشان می دهد که جوانان و نوجوانانی که بیش از دو ساعت در روز وقت خود را صرف استفاده از رسانه های اجتماعی می کنند بیشتر احتمال دارد که در معرض خطر ابتلابه اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی و تجهیزاتی مانند تلفن، لپ تاپ قبل از خواب ارتباط معنا داری با کیفیت پایین خواب در جوانان و نوجوانان دارد.

وی اضافه کرد: نوجوانان و جوانانی که فقط ازفیس بوک برای مدت کوتاهی هم استفاده کرده اند، نگرانی های بیشتری در مورد تصویر بدن خود نسبت به افرادی که اصلا از این شبکه ها استفاده نکرده اند، دارند.

مدیر گروه سلامت روان اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: یکی دیگر از اثرات منفی رسانه های اجتماعی بر جوانان و نوجوانان فراوانی محتواهای واضح جنسی در سامانه های مختلف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند تاثیر منفی رسانه های اجتماعی در سلامت روان نوجوانان

چند تاثیر منفی رسانه های اجتماعی در سلامت روان نوجوانان