مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 10:252021-10-13سياسي

100 شهرستان فاقد پزشکی قانونی هستند


رییس سازمان پزشکی قانونی کشور به محروم بودن برخی شهرسان های کشور از سازمان پزشکی قانونی، گفت: هم اکنون 100 شهرستان با وجود داشتن مرکز قضایی، پزشکی قانونی ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند،عباس مسجدی آرانی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: قوه قضاییه یکی از دستگاه های بسیار نقش آفرین در اجرای عدالت است.

وی با بیان اینکه روح انقلاب اسلامی اجرای عدالت و رفع تبعیض ها و ارتقای معنوی مردم است، بیان داشت: پزشکی قانون جزیی از دستگاه قضایی است که در اجرای عدالت به قاضی کمک می کند و با نظرات تخصصی و کارشناسی خود در اجرای عدالت تأثیرگذار است.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور مطرح کرد: تنوع کار پزشکی قانونی بسیار بالا بوده و بیش از 40 نوع معاینه شامل نزاع، تصادفات، حوادث کار، بیماری های شغلی و بررسی گواهی استعلاجی، بررسی گواهی رشد، بررسی سلامت و گواهی عقلی، قصور پزشکی، سقط جنین و غیره را انجام می دهد.

مسجدی با یادآوری اینکه در سال گذشته از حدود 6 میلیون پرونده قضایی تشکیل شده بیش از 2 میلیون پرونده به پزشکی قانونی ارجاع شده، عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 460 مرکز پزشکی قانونی در کشور به مردم خدمت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

100 شهرستان فاقد پزشکی قانونی هستند

100 شهرستان فاقد پزشکی قانونی هستند