مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 10:352021-10-13اقتصادي

از شایعه تا واقعیت تغییر رییس سازمان بورس


با تغییر دولت و روی کار آمدن دولت سیزدهم و در پی آن تغییر وزرا، زمزمه های تغییر رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز به گوش میرسد و حتی گزینه هایی نیز مطرح شده است.

- موضوعی که دهقان به ان واکنش نشان داد و توضیحاتی را درمورد این موضوع ارائه کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چند روزی می شود که موضوع تغییر ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح است و اخبار غیر رسمی از انتصاب حامد سلطانی نژاد، مدیرعامل فعلی بورس کالا برای این سمت حکایت دارد.

در این راستا، محمد علی دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس در گفت و گویی که با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه داشته، توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرده است که حاکی از طی شدن فرایند طبیعی تغییر شورای عالی بورس، اعضای هیات مدیره بورس و در نهایت رییس سازمان بورس است.

نحوه تعیین رییس سازمان بورس به گفته وی، دوره فعالیت هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در قانون بازار سرمایه، 5 ساله تعریف شده که در این مدت 5 سال، رییس سازمان برای دو دوره 2.

5 ساله منصوب می شود.

در همین قانون قید شده است که اگر در همین دوره، عضوی استعفا دهد و شخص دیگری جایگزین او شود، فرد جدید ادامه دهنده دوره فرد قبلی خواهد بود.

به این ترتیب، در رأس هر 5 سال تمامی اعضای هیأت مدیره اعم از اینکه از ابتدای 5 سال وارد هیأت مدیره شده باشند یا حتی ماه آخر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از شایعه تا واقعیت تغییر رییس سازمان بورس

از شایعه تا واقعیت تغییر رییس سازمان بورس