مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 10:402021-10-13بين الملل

انتخابات عراق چه شد؟/ از ادعای تقلب تا تغییر در نتایج اولیه آرا


پنجمین انتخابات پارلمان عراق پس از سقوط صدام در عراق برگزار شد و با اعلام نتایج اولیه آرا اعتراضات به این نتایج نیز شروع شد.

- اعتراض تعدادی از طرفداران نامزدهای بازمانده از راهیابی به پارلمان در مسیر کرکوک-بغداد     حزب اسلامی عراق از احزاب ریشه دار سنی عراق نیز اعلام کرد: کاملا نتایج اعلام شده را رد می کنیم و تأکید داریم که [این نتایج] جعلی و از پیش تعیین شده است .

غیاث سورچی عضو حزب اتحاد میهنی کردستان مدعی شد که انتخابات در اربیل دستکاری شده و با فریب و نیرنگ همراه بوده است و این حزب، این نتایج را قبول ندارد.

ائتلاف الوطنیه هم به رهبری ایاد علاوی با صدور بیانیه ای اعلام کرد:  ما مخالفت کامل خود با این نتایج مشکوک را اعلام می کنیم .

سخنگوی کمیساریای انتخابات عراق: دستگاه های رای گیری به تخلف حساس هستند جمانه الغلای سخنگوی کمسیاریای عالی انتخابات عراق روز دوشنبه در پاسخ به اعتراضات گفت: دستگاه های مربوط به رای گیری سیستم های پیشرفته ای هستند و نسبت به هرگونه تخلف احتمالی حساسیت بالایی دارند.

همچنین بیش از 3000 صندوق رأی به زودی از مراکز رأی گیری در همه استان ها به دفتر کمیساریای عالی انتخابات ارسال خواهد شد و آرا در برابر همه نمایندگان گروههای سیاسی و با حضور ناظران بین المللی شمرده خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخابات عراق چه شد؟/ از ادعای تقلب تا تغییر در نتایج اولیه آرا

انتخابات عراق چه شد؟/ از ادعای تقلب تا تغییر در نتایج اولیه آرا