کمبود مواد اولیه باتری چالش جدید خودروسازان اروپاییخودروسازان بزرگ مانند فولکس واگن، دایملر و استلانتیس برای تأمین سلول های باتری در اروپا با یکدیگر رقابت می کنند، آنها قصد افزایش تولید خودرو دارند اما با چالش کمبود مواد اولیه روبرو هستند. - به نقل از رویترز، ناتوانی در دسترسی به ذخایر کافی لیتیوم، نیکل، منگنز یا کبالت ممکن است فرایند گذر از تولید خودروهای بنزینی به برقی را کندتر کند. علاوه بر آن به افزایش قیمت محصول و کاهش سودآوری خودروسازان منجر می شود. دانیل هریسون یکی از تحلیلگران بازار خودرو در مؤسسه اولتیما مدیا می گوید: سئوالاتی جدید درباره توازن میان ذخایر و تقاضا در زنجیره تأمین باتری خودرو وجود دارد. تا همین اواخر شرکت های اروپایی در رقابت با همتایان آسیایی برای تولید باتری باخته اند و شرکت هایی مانند CATL چین و پاناسونیک ژاپن برنده این رقابت بوده اند. ایلکا فون دالویگ از مؤسسه EIT InnoEnergy در این باره می گوید: هیچکس تصور نمی کرد این موضوع یک چالش باشد. شرکت ها تصور می کردند که می توانند سلول باتری وارد کنند. اما پیش بینی بانک های بزرگ از رشد فروش خودروهای برقی در دهه های آینده نهادهای سیاسی و خودروسازان را شوکه و مجبور کرد تا درباره تولید باتری عمیق تر فکر کنند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |