مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 13:352021-10-13اقتصادي

افتتاح نمایندگی اداره دامپزشکی در زرآباد/یکی از قطب های مهم دامپروری زرآباد است


فرماندار شهرستان زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان،گفت: این شهرستان با دارا بودن35 هزار دام سبک و سنگین یکی از قطب های مهم و تاثیر گذار دامپروری در استان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زرآباد، نعمت الله نجاری در جلسه شورای دامپزشکی شهرستان زرآباد در حضور مدیر کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان و روسای ادارات سطح شهرستان،اظهار داشت: 75 کیلومتر مرز آبی و وجود مجهزترین اسکله صیادی جنوب شرق در زرآباد می توان با راه اندازی بازارچه محلی علاوه بر صادرات محصولات کشاورزی صادرات دامی را به کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته باشیم.

وی با اشاره به استعلام نهایی برای ایجاد چهار مرغداری دیگر در شهرستان زرآباد تصریح کرد: با برنامه های کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت می توان به سمت دامداری صنعتی نیز پیش رفت.

فرماندار زرآباد ادامه داد: با وجود آمار بالای شهرستان در پرورش دام سبک و سنگین متاسفانه سهمیه سبوس برای دامداران این شهرستان ناچیز است و نیاز مبرم است سهمیه ویژه سبوس برای دامداران این منطقه در نظر گرفته شود.

نجاری افزود: در چند سال گذشته شاهد تلف شدن بسیاری از پرندگان وحشی یاکریم و قمری در شهرستان زرآباد بودیم و نگرانی ها از سرایت این بیماری به طیور محلی وجود دارد و می طلبد برنامه های در این خصوص از سوی دامپزشکی استان اتخاذ شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح نمایندگی اداره دامپزشکی در زرآباد/یکی از قطب های مهم دامپروری زرآباد است

افتتاح نمایندگی اداره دامپزشکی در زرآباد/یکی از قطب های مهم دامپروری زرآباد است