مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 مهر 1400 ساعت 06:002021-10-14پزشكي

خراسان شمالی با کمبود پرستار مواجه است


مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: استان با کمبود پرستار مواجه است و در حالی که نُرم کشوری پرستار به تخت 1.

3 تا 1.

5 است این رقم در استان 9 دهم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز رضا فانی در گفت وگو با رسانه ها با بیان این که مشکل کمبود پرستار کشوری است اظهار کرد: سال گذشته بخش درمان از استخدامی های وزرات بهداشت 180 نفر سهمیه داشت که 90 نفر آن پرستار بودند و ابلاغ شروع به کار آن ها صادر می شود.

وی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی جهت جبران کمبود پرستار به ویژه در زمان پیک به تمدید طرح 100 پرستار اقدام کرده است، گفت: با این حال با توجه به این که استان های محروم و دانشگاه های کوچک دارای ضریب پایین تری هستند درخواست داریم که وزارت بهداشت و سازمان امور استخدامی در زمان برگزاری آزمون ها سهمیه بیشتری را به دانشگاه های کوچک تر بدهند تا تعادل شاخص نیروی انسانی در همه دانشگاه ها به یک سطح برسد.

مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی درباره افزایش اضافه کاری در بیمارستان ها بیان کرد: بیش از 70 تا 80 درصد نیروی پرستاری در بیمارستان ها را پرستاران خانم تشکیل می دهند؛ آنها وظایفی از جمله مادری و همسری را نیز به عهده دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان شمالی با کمبود پرستار مواجه است

خراسان شمالی با کمبود پرستار مواجه است