مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 مهر 1400 ساعت 06:152021-10-14اقتصادي

چهار کاروانسرای خراسان جنوبی برای ثبت جهانی ارزیابی نهایی شدند


مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه چهار کاروانسرای خراسان جنوبی برای ثبت جهانی ارزیابی نهایی شدند، گفت: برای مرمت آثار تاریخی چهار میلیارد تومان هزینه شده است.

- اظهار کرد: از ابتدای سال جاری 30 بنای تاریخی خراسان جنوبی مرمت و بازسازی شده است که برای مرمت این بناها نیز 4 میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مساجد قدیمی، آسبادها و کاروانسراها و … از جمله این بناها بوده است، بیان کرد: تا انتهای سال نیز برنامه های متنوع و متعدد دیگری را نیز برای مرمت دیگر بناهای تاریخی به ویژه بافت های تاریخیِ فرسوده خراسان جنوبی داریم.

رمضانی یادآور شد: یکی از مهمترین بناهایی که مرمت شدند چهار کاروانسرای خراسان جنوبی (کاروانسراهای سرایان، ده محمد، خان و چهل پایه طبس) است که در مسیر ثبت جهانی قرار دارند که ارزیابی های نهایی آن نیز صورت گرفت.

وی گفت: ان شاء الله با برگزاری مجمع جهانی یونسکو و ثبت این کاروانسراها، چهار اثر جدید نیز به آثار ثبت جهانی خراسان جنوبی افزوده خواهد شد که بسیار ارزشمند است.

گفتنی است در حال حاضر قنات بلده فردوس، باغ و عمارت جهانی اکبریه، بیابان لوت و روستای هدف گردشگری خراشاد در خراسان جنوبی ثبت جهانی هستند و همچنین هزار و 600 بنای تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهار کاروانسرای خراسان جنوبی برای ثبت جهانی ارزیابی نهایی شدند

چهار کاروانسرای خراسان جنوبی برای ثبت جهانی ارزیابی نهایی شدند