مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 مهر 1400 ساعت 07:302021-10-14سياسي

امام و بنی صدر


سید ابوالحسن بنی صدر روز هفدهم مهر ماه 1400 در پاریس درگذشت، ظاهرا اولین دیدار و گفتگوی سید ابوالحسن بنی صدر با حضرت امام در سال 1350 در شهر نجف اشرف زمانی که وی برای تدفین پدرش، - پایگاه خبری جماران: سید ابوالحسن بنی صدر روز هفدهم مهر ماه 1400 در پاریس درگذشت، حضرت امام با پدرش آیت الله سید نصرالله بنی صدر که از روحانیون متمّول شهر همدان و عالِم با نفوذ منطقه غرب کشور بود سابقه دوستی و رفاقت داشته و با یکدیگر مراودات و مکاتباتی داشتند.

آن مرحوم از جمله علما و بزرگانی است که در تابستان سال 1342 در اعتراض به دستگیری و زندان رفتن امام به تهران مهاجرت کرده و این حرکت آن ها مانع از محاکمه و برخورد شدید رژیم با ایشان شد.

وی در آبان سال 1344به دنبال تبعید و انتقال حضرت امام به نجف اشرف با ایشان مکاتبه کرده که پاسخ امام به وی در صحیفه امام، ج2، ص47 به چاپ رسیده است.

ظاهرا اولین دیدار و گفتگوی سید ابوالحسن بنی صدر با حضرت امام در سال 1350 در شهر نجف اشرف زمانی که وی برای تدفین پدرش، جنازه وی را از بیمارستانی در پاریس به نجف انتقال داده بود رخ داده است.

البته امام خمینی در سال 1358 سابقه آشنایی خود با او را بیست سال بیان می کنند.

( همان، ج10، ص276) به دنبال اخراج حضرت امام از عراق و هجرت به فرانسه، بنی صدر از معدود ایرانیانی بود که در فرودگاه اورلی پاریس ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام و بنی صدر

امام و بنی صدر