مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 مهر 1400 ساعت 07:452021-10-14اجتماعي

لاهور و کراچی آلوده ترین شهر های جهان


شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است - شهر های لاهور و کراچی پاکستان در جایگاه اول و دوم فهرست آلوده ترین شهر های دنیا قرار گرفتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، پایگاه خبری اکسپرس نیوز اعلام کرد: کیفیت هوای شهر های لاهور و کراچی مراکز ایالت های پنجاب و سند پاکستان طی دیروز و چند روز گذشته بر روی شاخص 177 و 175 قرار گرفت تا این دو شهر بزرگ پاکستان آلوده ترین شهر های جهان معرفی شوند.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 در شرایط سالم (زرد)، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، 151 تا 200 در شرایط ناسالم برای همه (قرمز) تعیین شده است.

آلودگی هوا یکی از چالش های بزرگی است که دولت های پاکستان همواره با آن روبرو هستند چرا که این معضل باعث شده پاکستان در فهرست 5 کشور دارای بیشترین مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا قرار بگیرد، به همین دلیل دولت این کشور از سه سال پیش سیاست های جدیدی جهت مبارزه با آلودگی هوا از جمله واردات بنزین با کیفیت، تسریع فرآیند درختکاری و برقی کردن ناوگان حمل و نقل را تنظیم و در دستور کار قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاهور و کراچی آلوده ترین شهر های جهان

لاهور و کراچی آلوده ترین شهر های جهان