مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 مهر 1400 ساعت 09:352021-10-14پزشكي

نقش بی ام آی بالا در افزایش خطر مرگ بیماران کرونایی


محققان دانشگاه گوتنبرگ در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند شاخص توده بدنی یا بی ام آی بالا با افزایش خطر مرگ و احتمال بستری طولانی مدت افراد مبتلا به کرونا در آی سی یو مرتبط است.

- محققان "دانشگاه گوتنبرگ" در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند شاخص توده بدنی یا بی ام آی بالا با افزایش خطر مرگ و احتمال بستری طولانی مدت افراد مبتلا به کرونا در آی سی یو مرتبط است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اس تی دی، نتایج یافته های مطالعه اخیر محققان سوئدی حاکی از ان است که احتمال بستری طولانی مدت بیماران مبتلا به کرونای دارای بی ام آی بالا در بخش آی سی یو بیشتر است و این موضوع احتمال مرگ آنها را نیز افزایش می دهد.

بر اساس مطالعه جدیدی که این هفته در مجله PLOS ONE منتشر شد، محققان دانشگاه گوتنبرگ نشان دادند که بیماران مبتلا به کووید-19 با شاخص توده بدنی بالا (BMI) احتمال آنکه مدت طولانی در آی سی یو بستری شده و جان خود را از دست دهند، بیشتر است.

گفتنی است پیشتر نیز محققان گفته بودند شاخص توده بدنی بالا یک عامل خطرناک در ابتلا به کووید-19 شدید محسوب می شود.

چاقی علاوه بر اینکه خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 و فشار خون بالا را افزایش می دهد؛ ثابت شده که نیاز به تنفس مکانیکی مرتبط با سایر بیماری های عفونی تنفسی مانند آنفلوآنزا و ذات الریه را نیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش بی ام آی بالا در افزایش خطر مرگ بیماران کرونایی

نقش بی ام آی بالا در افزایش خطر مرگ بیماران کرونایی