مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 مهر 1400 ساعت 11:102021-10-14بين الملل

عراق؛ تشکیل ائتلاف جدید با 85 کرسی پارلمانی به رهبری نوری المالکی


منابع رسانه ای به نقل از یکی از رهبران ائتلاف دوله القانون اعلام کردند که با همپیمانی ائتلاف های الفتح، دوله القانون و سایر گروه های سیاسی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف دوله القانون به ریاست نوری المالکی که بنا بر جدیدترین آمار منتشر شده از سوی کمیساریای عالی انتخابات عراق در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور 37 کرسی کسب کرده است، همزمان با جریان صدر به رهبری مقتدی الصدر در حال رایزنی با گروه های سیاسی پیروز در انتخابات برای ایجاد ائتلاف پارلمانی بزرگتر است.

برخی منابع رسانه ای عراقی به نقل از عالیه نصیف از رهبران ائتلاف دوله القانون اعلام کردند که این ائتلاف موفق شده است تا کنون، یک ائتلاف بزرگتر با 85 نماینده جدید پارلمانی تشکیل دهد.

ائتلاف جدید و بزرگتر شامل ائتلاف الفتح، ائتلاف دوله القانون و سایر گروه های سیاسی است که این امر موجب بازگشت آن به عرصه مذاکره برای تشکیل دولت جدید عراق خواهد شد.

به نوشته نانو نیوز ، وی افزود که تشکیل دولت جدید در عراق از طریق یک توافق سیاسی مشابه روند تشکیل دولت های قبلی خواهد بود و بدون این توافق تشکیل دولت، غیرممکن است.

  هنوز ائتلاف دوله القانون رسما این خبر را اعلام نکرده است زیرا هنوز رایزنی ها برای همپیمانی های پارلمانی جدید در عراق ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق؛ تشکیل ائتلاف جدید با 85 کرسی پارلمانی به رهبری نوری المالکی

عراق؛ تشکیل ائتلاف جدید با 85 کرسی پارلمانی به رهبری نوری المالکی