مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 مهر 1400 ساعت 14:402021-10-14پزشكي

بزرگترین محموله واکسن اسپوتینک به کشورمان رسید!


ساعتی پیش بزرگترین محموله واکسن اسپوتینک وی به کشورمان رسید؛ محموله ای شامل 400 هزار دوز واکسن که نیمی از آن دوز اول و نیم دیگر، دوز دوم این واکسن است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، به فاصله تقریبا یک ماه، محموله تازه ای از واکسن روسی اسپوتنیک وی به کشورمان وارد شد و با انجام تشریفات گمرکی پای پرواز، تحویل مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گردید تا مجموع واکسن وارداتی کشورمان به 99 میلیون و 248 هزار و 606 دوز برسد.

ارونقی، معاون فنی گمرک با اعلام این خبر گفت: پیش از این سیزده محموله واکسن روسی وارد شده بود که شامل یک میلیون و 370 هزار دوز واکسن بود و محموله ای که امروز رسیده، چهاردهمین و بزرگترین محموله وارداتی این واکسن به کشورمان محسوب می شود.

بدین ترتیب و با واردات این محموله 400 هزار دوزی، مجموع واکسن اسپوتنیک وارداتی به کشورمان به یک میلیون و 770 هزار رسید، با این یادآوری که دو محموله از چهارمحموله وارداتی این واکسن (شامل 50 هزار دوز)، واکسن اهدایی صربستان به کشورمان بوده است.

نکته قابل تامل در این میان آنجاست که کشورمان در قابل دو قرارداد با روس ها، ابتدا اقدام به خرید 2 میلیون دوز از این واکسن نمود و در قرارداد دوم، برای خرید 60 هزار دوز اسپوتینک وی با طرف روس به توافق رسید و قرارداد امضا کرد؛ مجموع 62 میلیون دوزی که تا کنون 2 میلیون د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین محموله واکسن اسپوتینک به کشورمان رسید!

بزرگترین محموله واکسن اسپوتینک به کشورمان رسید!