مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 مهر 1400 ساعت 17:302021-10-14اقتصادي

قنات های تایباد تشنه 250 میلیارد ریال اعتبار


برای بازسازی قنوات این شهرستان بالغ بر 250 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و در طول چهار سال گذشته در جهت بازسازی و مرمت قنوات تایباد در 21 رشته قنات یک میلیارد و 627 میلیون و 500 هزار تومان هزینه شده است.

- جواد اعتضادی در گفت وگو با فارس در تایباد اظهار کرد: تایباد 125 رشته قنات دارد که از این تعداد 65 رشته قنات دایر و 60 رشته قنات دیگر بایر است و متأسفانه در پی خشکسالی سال زراعی گذشته تعداد 15 رشته قنات در این شهرستان خشک شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: حدود 10 درصد از کل سطح زیرکشت تایباد مربوط به قنوات و 90 درصد دیگر مربوط به چاه های کشاورزی است و با توجه به کاهش 53 درصدی آبدهی قنوات سطح زیرکشت قنوات به حدود یک سوم سال زراعی کاهش یافته است.

وی افزود: از مهم ترین معضلات خشک شدن یا کاهش آبدهی قنوات، کاهش یا عدم امکان آبیاری مزارع زعفران و همچنین مشکل تأمین آب مصرفی دام های سبک بود که از آب شرب روستا برای جبران آن استفاده می شد که یکی از دلایل کم آبی تابستان نیز به شمار می رود.

اعتضادی با اشاره به اینکه تعداد بهره برداران قنوات شهرستان چهار هزار و 200 خانوار هستند، گفت: برای بازسازی قنوات تایباد بالغ بر 250 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و در طول چهار سال گذشته در جهت بازسازی و مرمت قنوات این شهرستان در 21 رشته قنات از محل اعتبارات م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قنات های تایباد تشنه 250 میلیارد ریال اعتبار

قنات های تایباد تشنه 250 میلیارد ریال اعتبار