مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 مهر 1400 ساعت 20:352021-10-14اجتماعي

چرا «تعطیلی مدارس» آسان و عادی شده است؟/ راهکارهای ترمیم خسارات کرونا در آموزش


کارشناس تعلیم و تربیت با بیان اینکه تعطیلی مدرسه برای ما خیلی آسان و عادی شده است، گفت: در پی حوادث مختلف، اولین و سریع ترین راهکار، تعطیلی مدرسه هاست! منحصر به کرونا هم نیست، - فیروز رضایی کارشناس تعلیم و تربیت و عضو کانون تربیت اسلامی در گفت وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس اظهار کرد: بدون تردید آموزش مجازی برخوردار بودند؟ آیا تراکم جمعیت دانش آموزی شان در کلاس و مدرسه کمتر از ما بود؟ *ساده ترین گزینه، تعطیلی فله ای را انتخاب کردیم! رضایی با اشاره به اینکه قریب به 40 درصد مدارس ما زیر 100 دانش آموز دارند، افزود: به صورت طبیعی کلاس های این مدارس کمتر از 15 دانش آموز است که معمولاً در مناطق روستایی گسترده اند؛ این مدارس مستعدترین ها برای آموزش حضوری ولو یک یا دو روز در میان و آسیب پذیرترین در برابر تعطیلی بودند.

آیا تعطیلی این مدارس اجتناب ناپذیر بود؟ تعطیلی این مدارس متکی به منطق بهداشتی بود؟ وی تصریح کرد: همه شواهد و قرائن جستجوگر تعلیم و تربیت را به جواب منفی هدایت می کند.

مداقه حداقلی در این خصوص، قطعاً کفه اعمال تعطیلی هوشمند و نقطه ای را در برابر  تعطیلی فله ای سنگین تر می کرد، اما ما چه کردیم؟ ساده ترین گزینه، تعطیلی فله ای را انتخاب کردیم! این انتخاب را اگر شوک آغازین کرونا موجه می کرد، شرایط و آگاهی های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا «تعطیلی مدارس» آسان و عادی شده است؟/ راهکارهای ترمیم خسارات کرونا در آموزش

چرا «تعطیلی مدارس» آسان و عادی شده است؟/ راهکارهای ترمیم خسارات کرونا در آموزش