مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 مهر 1400 ساعت 06:302021-10-15حوادث

شیوه جدید کلاهبرداری واتساپی از شهروندان


رییس پلیس فتای استان البرز شیوه جدید کلاهبرداران واتساپی را اعلام کرد و گفت: متهمان مبلغ 3 میلیارد تومان تاکنون از شهروندان کلاهبرداری کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، سرهنگ رسول جلیلیان در گفتگو با خبرنگار تسنیم در کرج در مورد شگرد جدید کلاهبرداران با استفاده از نرم افزار موبایلی واتساپ اظهار داشت: مجرمان و کلاهبرداران با تغییر شیوه کلاهبرداری به استفاده از واتساپ روی آورده اند و بااستفاده از این پیام رسان پرمخاطب در تلاش بوده اند سودجویی کنند.

جلیلیان افزود: این متهمان باقرار دادن آرم صدا و سیما از طریق واتساپ با افراد به بهانه برنده شدن در مسابقات تلویزونی و رادیویی تماس می گیرند و به این وسیله اعتماد مخاطب خود را جلب می کردند.

رییس پلیس فتای استان البرز در ادامه تاکید کرد: کلاهبرداران برای اینکه بتوانند اطلاعات مخاطبان را به دست آورند به آن ها اعلام می کردند که هزینه سفر به عتبات عالیات جایزه نقدی است که باید به حساب برنده واریز شود و به این ترتیب اطلاعات قربانیان را به دست می آوردند.

جلیلیان با بیان اینکه به نوعی با مهندسی اجتماعی و چرب زبانی و اجرای سناریو های ساختگی افراد را ترغیب می کنند که رمز همراه بانک مالباختگان در اختیار فرد کلاهبرار قرار گیرد، عنوان کرد: بعد از این اقدام حساب این افراد به صورت اینترنتی تخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوه جدید کلاهبرداری واتساپی از شهروندان

شیوه جدید کلاهبرداری واتساپی از شهروندان