مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 مهر 1400 ساعت 07:502021-10-15پزشكي

خطر افزایش آمار مبتلایان به سل در سال آینده


رییس اداره کنترل سل و جذام مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به این که پاندمی کرونا در شناسایی موارد مبتلا به سل اخلال ایجاد کرده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، دکتر مهشید ناصحی رییس اداره کنترل سل و جذام مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درباره شعار امسال روز جهانی سل گفت: در سال 2021 شعار وقت طلاست؛ و هر روز فرصتی برای نجات زندگی های بیشتر.

بیایید بیماری سل را جدی بگیریم انتخاب شده است که بیانگر اهمیت توجه به بیماری سل و شناسایی بیماران است.

سل چیست و کدام اندام ها را تحت تاثیر قرار می دهد؟ وی با اشاره به اینکه سل یک بیماری عفونی واگیر است که بر اثر میکروبی به نام باسیل ایجاد می شود، بیان کرد: این بیماری می تواند به هر قسمتی از بدن انسان مانند استخوان ها، مفاصل، مغز، کلیه، پوست و .

حمله و آن ها را گرفتار کند، اما به دلیل نیاز و علاقه زیاد این میکروب به اکسیژن، در 80 درصد موارد ریه ها را هدف حمله خود قرار می دهد.

او افزود: این بیماری از گذشته های دور در کشورهای مختلف دنیا وجود داشته و در طول تاریخ باعث ابتلا و مرگ انسان های زیادی شده است.

چنانکه 3000 سال پیش از میلاد آثار سل ستون مهره در مومیایی های مصری مشاهده شده است یا 2000 سال پیش از میلاد در قانون حمورابی به آن اشاره شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر افزایش آمار مبتلایان به سل در سال آینده

خطر افزایش آمار مبتلایان به سل در سال آینده