مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 مهر 1400 ساعت 07:552021-10-15سياسي

رویارویی استدلال مخالفان و موافقان برای کاهش واکسن هراسی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نرگس نوروزی درباره علل واکسن گریزی و چگونگی کاهش و رفع این مساله عنوان کرد: یکی از علل اصلی واکسن گریزی، - روانشناس بالینی و روان درمانگر گفت: تشکیل میزگرد به منظور مواجهه مخالفان و موافقان واکسن و همچنین تقابل داده ها و استدلال های مورد نظر هر دو گروه می تواند آگاهی بخشی را در این زمینه تقویت و واکسن هراسی را در کشور کاهش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نرگس نوروزی درباره علل واکسن گریزی و چگونگی کاهش و رفع این مساله عنوان کرد: یکی از علل اصلی واکسن گریزی، ترس و وحشت روانی ناشی از اطلاعات متناقض است.

وی ادامه داد: انتشار اخبار و اطلاعات ضد و نقیض در برخی شبکه های اجتماعی که فاقد پایه و اساس علمی است، می تواند بی اعتمادی به واکسن، نگرانی از عوارض و گاه تصور و ذهنیت مرگ را به دنبال داشته و سبب واکسن هراسی و واکسن گریزی در کشور شود.

نوروزی اضافه کرد: واکسن با مولفه سلامت مرتبط است و بر این اساس بی اعتمادی به واکسن در حقیقت ترس از به خطر افتادن سلامتی و مرگ بوده و می تواند بار روانی شدیدی را تحمیل کند، این امر باعث می شود که شخص رعایت پروتکل های بهداشتی را به تزریق واکسن ترجیح دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویارویی استدلال مخالفان و موافقان برای کاهش واکسن هراسی

رویارویی استدلال مخالفان و موافقان برای کاهش واکسن هراسی