مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 مهر 1400 ساعت 09:152021-10-15اقتصادي

نارسایی رینگ صادراتی بورس کالا در معاملات قیر چیست


الزام قانونگذار به صادرات قیر از طریق رینگ صادراتی بورس کالا با هدف شفاف سازی معاملات صادراتی این فراورده با ارزش نفتی صورت گرفته است بنابراین انتظار می رود بورس کالا به آسیب شناسی این فرایند در نحوه تسویه معاملات بپردازد.

- الزام قانونگذار به صادرات قیر از طریق رینگ صادراتی بورس کالا یقینا با هدف شفاف سازی معاملات صادراتی این فراورده با ارزش نفتی، صورت گرفته است، بدین ترتیب که تولیدکنندگان قیر به منظور اخذ مجوز صادراتی، ملزم به عرضه قیر در بورس کالا هستند بنابراین انتظار می رود بورس کالا با آسیب شناسی این فرایند و رفع موانع، زمینه را برای تحقق اهداف این الزام قانونی به عمل آورد.

یکی از چالش های اصلی عرضه قیر در رینگ صادراتی بورس کالا، عدم امکان تسویه حساب خریدار و فروشنده در اتاق پایاپای بورس کالا است به نحوی که باوجود پیش بینی سازوکارهای اجرایی این موضوع در دستورالعمل ها و آیین نامه های مربوطه، اما به علت شرایط تحریم، عملا امکان معرفی حساب ارزی قابل بهره برداری جهت معاملات وجود ندارد؛ بنابراین همه معاملات ناگزیر به سمت تسویه حساب اعتباری (خارج از بورس) هدایت می شود.

گسیل شدن تسویه حساب معاملات صادراتی به خارج از بورس، عملا این معاملات را به سمت معاملات صوری سوق می دهد که خود به نوعی نقض غرض از غایت اصلی بورس به ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نارسایی رینگ صادراتی بورس کالا در معاملات قیر چیست

نارسایی رینگ صادراتی بورس کالا در معاملات قیر چیست