مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 مهر 1400 ساعت 10:452021-10-15پزشكي

کرونا، بیماریابی میکروب سل را با مشکل مواجه کرد


رییس گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: اخیرأ به دلیل تمرکز کارکنان بر روی کرونا، بیماریابی سل با مشکل مواجه شد و البته تفکیک قائل نشدن مردم بین کرونا و سل نیز بی تاثیر نبود.

- دکتر سیمین خیاط زاده در گفت وگو با ایسنا به مناسبت فرارسیدن روز جهانی سل در خصوص این بیماری اظهار کرد: بیماری سل جزو بیماری هایی است که می تواند تمام اعضای بدن را درگیر کند و مهمترین نوع آن، سل ریوی است، چرا که اگر چنانچه ارکان های دیگری از بدن به این بیماری درگیر شود، احتمال انتقال بیماری به فرد سالم کم است، اما سل ریوی نه تنها فرد بیمار بلکه به افراد دیگر نیز از طریق سرفه و دفع خلط منتقل می شود.

وی ادامه داد: سل یکی از بیماری های عفونی است که در تمامی دستگاه های بدن مشکل ایجاد می کند و سل استخوان، ریه رحم تخمدان، پوست و سایر اعضای بدن نمونه هایی از آن هستند، اما مهمترین نوع آن ریوی است.

وی در رابطه با عامل بیماری افزود: میکروب سل در مکان هایی از بدن مانند ریه که میزان اکسیژن زیاد است، رشد می کند و با سرفه فرد بیمار، خلط همراه با میکروب سل دفع می شود که این میکروب ها بسیار مقاوم هستند و سال های سال زنده مانده و بعد از ورود به بدن فرد سالم در آنجا لانه گزینی کرده و می مانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا، بیماریابی میکروب سل را با مشکل مواجه کرد

کرونا، بیماریابی میکروب سل را با مشکل مواجه کرد