مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 مهر 1400 ساعت 10:552021-10-15سياسي

روایت زندگی افرادی که محدودیت مانع از پیشرفت آنها نشد...


افراد نابینا و کم بینا دو قشر بزرگی از جامعه ما هستند که به نوعی از کمبودها رنج می برند، اما بسیاری از آنها خود را باور کردند و نه تنها محدودیت باعث انزوای آنها نشد بلکه به پیشرفت های بزرگی نیز دست یافتند.

- پانزدهم اکتبر مصادف با 23 مهرماه به عنوان روز بزرگداشت نابینایان و کم بینایان و قانون عصای سفید، نامگذاری شده است.

تاریخچه استفاده از عصای سفید برای نابینایان کاربرد عصا به عنوان وسیله ی کمکی برای رفت و آمد نابینایان و کم بینایان، از قرن ها پیش متداول بوده است، اما استفاده از عصای سفید به شکل امروزی و به عنوان نمادی برای شناخت نابینایان، به بعد از جنگ جهانی اول برمی گردد.

در سال 1921میلادی عکاسی از شهر بریستول انگلستان به نام جیمز بیگز که در اثر سانحه ای بینایی خود را از دست داده بود، برای در امان ماندن از گزند وسائل نقلیه در خیابان های اطراف محل زندگی اش ابتکار استفاده از عصای سفید را از آنِ خود کرد تا به راحتی برای همگان قابل دید باشد.

پس از آن نیز دو نفر از برجسته ترین محققان آمریکایی به نام های دکتر ناول پری (ریاضیدان) و دکتر جاکوپس تن بروک (حقوقدان)، توانستند قانونی در پانزدهمین روز از ماه اکتبر به عنوان قانون عصای سفید به تصویب برسانند و این روز را، به عنوان روز جهانی نابینایان و کم بینایان نامگذاری کنند، در این قان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت زندگی افرادی که محدودیت مانع از پیشرفت آنها نشد...

روایت زندگی افرادی که محدودیت مانع از پیشرفت آنها نشد...