مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 مهر 1400 ساعت 13:502021-10-15اقتصادي

افزایش 113 درصدی کلاهبرداری اینترنتی در اصفهان


دستیابی آسان و سریع بدون توانمندسازی، به شبکه اینترنتی توسط همه گروه های سنی باعث افزایش جرائم شده است.

- رییس پلیس فتای اصفهان گفت: کلاهبرداری از طریق شبکه های اجتماعی و بستر اینترنت در اصفهان 113 درصد در شش ماه نخست امسال، در مقایسه با سال قبل افزایش یافته و این موضوع نگران کننده است.

سید مصطفی مرتضوی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به فراگیری فضای مجازی در زندگی مردم و انجام بسیاری از فعالیت های مالی و اقتصادی در این عرصه، تخلفات و جرایم این حوزه بیشترین فراوانی را در بین دیگر موضوعات دارد.

رییس پلیس فتای اصفهان اضافه کرد: ارسال پیامک های جعلی، لینک های آلوده به بدافزارها و کلاهبرداری از طریق فروش در سایت ها و شبکه های اجتماعی تبلیغاتی از روش های جعل و سرقت در فضای مجازی است.

شبکه های اجتماعی بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و بستر امنی برای معامله نیست به توصیه وی ، شبکه های اجتماعی بستر امن برای خرید و معامله اقتصادی نیستند و بیشتر جنبه تبلیغی داشته و باید برای خرید اینترنتی از درگاه های امن و دارای مجوز استفاده کرد.

وی بابیان اینکه جرایم اخلاقی و اجتماعی امسال در این استان به ترتیب رشد 24 و 30 درصدی داشته، خاطرنشان کرد: پرونده های پلیسی و قضایی در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به دلیل روند روبه رشد بهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 113 درصدی کلاهبرداری اینترنتی در اصفهان

افزایش 113 درصدی کلاهبرداری اینترنتی در اصفهان