مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 مهر 1400 ساعت 14:452021-10-15سياسي

زمان امام حسن عسگری(ع) نقطه عطفی برای تشیع بود


نائب رییس شورای هیئات مذهبی کشور گفت: زمان امام حسن عسگری(ع) شیعیان بیشترین گستردگی را داشتند و نقطه عطفی برای تشیع بود.

- ایسنا/لرستان نائب رییس شورای هیئات مذهبی کشور گفت: زمان امام حسن عسگری(ع) شیعیان بیشترین گستردگی را داشتند و نقطه عطفی برای تشیع بود.

حجت الاسلام روح الدین دریکوند با اشاره به اینکه بعد از امام رضا(ع) شیعه از جهت کیفی و کمی رشد کرد و معرفت نسبت به ولایت بیشتر شد، اظهار کرد: امام رضا(ع) افرادی را به وکالت از خودشان به شهرهای دیگر می فرستاد و این ارسال وکلای ائمه تا زمان امام حسن عسگری(ع) ادامه داشت.

نائب رییس شورای هیئات مذهبی کشور با اشاره به اینکه امام حسن عسگری(ع) به واسطه ارسال نمایندگان و وکلای خود به بلاد مختلف، با شیعیان جهان در ارتباط بود، افزود: در زمان امام حسن عسگری(ع) شیعیان بیشترین گستردگی را داشتند و نقطه عطفی برای تشیع بود.

دریکوند با تأکید بر اینکه قدرت شیعیان موجب ترس بنی عباس شد و آنان امام هادی(ع) و امام حسن عسگری(ع) را از مدینه به سامرا منتقل کردند، ادامه داد: امام حسن عسگری(ع) تحت فشار و اختناق شدید بنی عباس بود در محله عسکر تحت مراقبت شدید بودند این در حالی است که چند سال از عمر آن حضرت در زندان گذشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمان امام حسن عسگری(ع) نقطه عطفی برای تشیع بود

زمان امام حسن عسگری(ع) نقطه عطفی برای تشیع بود