مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 07:252021-10-16بين الملل

ماموریت سمیرجعجع برای نابودی لبنان / سفارت آمریکا درحوادث روز پنجشنبه نقش داشت


وزیرخارجه سابق لبنان در توضیح دلایل حوادث روز پنجشنبه لبنان درگفتگو با مهر با انتقاد از سیاسی کاری قاضی پرونده انفجار بیروت به نقش سفارت آمریکا در این حوادث اشاره کرد.

- گروه بین الملل؛ رویدادهای روز پنجشنبه لبنان که در آن تعدادی از معترضان به سیاسی کاری قاضی پرونده انفجار بیروت به شهادت رسیدند، سناریوی جدید و از قبل برنامه ریزی شده ای است که تلاش می کند استقرار نسبی ماه گذشته در این کشور را به چالش بکشاند.

هدف اصلی، تولید فشار اجتماعی در بدنه افکار عمومی لبنان است تا با استفاده از آن پیش نیازهای تضعیف مقاومت فراهم شود یا دست کم توانمندی آن در چالش های داخلی هزینه شود و نتیجه اینکه محیط پیرامونی رژیم صهیونیستی در امنیت قرار گیرد.

سهم خواهی جریان های سیاسی و یارگیری از جامعه لبنان با سلیقه های متفاوت و با تحریک مذهبی یا قومی در کنار بحران اقتصادی، فروپاشی ارزش لیر این کشور، شرایط را بیشتر از گذشته برای لبنانی ها و عقلای آن دشوار کرده است.

ورود حزب الله به معادله بازدارندگی اقتصادی و حل بحران سوخت و نیز ثبات نسبی دولت با انتخاب نجیب میقاتی بعنوان نخست وزیر، بسمت تغییر معادلات جریان های سیاسی پیش رفت که عامل اساسی ایجاد بحران های مالی و فروپاشی اقتصادی در این کشور بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماموریت سمیرجعجع برای نابودی لبنان / سفارت آمریکا درحوادث روز پنجشنبه نقش داشت

ماموریت سمیرجعجع برای نابودی لبنان / سفارت آمریکا درحوادث روز پنجشنبه نقش داشت