مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 10:052021-10-16پزشكي

غذایی که بلای جان می شود


در ایران متاسفانه از یک طرف ضایعات کشاورزی بیش از 30 درصد بوده و سه درصد ضایعات غذایی و کشاورزی دنیا در ایران تولید می شود؛ - ایسنا/خراسان جنوبی یک پژوهشگر صنایع غذایی گفت: در ایران متاسفانه از یک طرف ضایعات کشاورزی بیش از 30 درصد بوده و سه درصد ضایعات غذایی و کشاورزی دنیا در ایران تولید می شود؛ از طرف دیگر بیماری های غیر واگیر شامل دیابت، فشار خون، قلبی عروقی، اضافه وزن نیز در کشور ما در حال گسترش بوده که بخش قابل توجهی از آن مربوط به رژیم های غذایی ناسالم است.

طیبه شاهی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: روز جهانی غذا 16 اکتبر همزمان با 24 مهر ماه بوده که هر ساله توسط فائو و مطابق با مسائل روز دنیا و مشکلات غذا و سیاست های پیش رو نامگذاری می شود؛ شعار روز جهانی غذا سال 2021 نیز با عنوان رفتار ما آینده ما را می سازد ، است.

عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: توجه و دقت به تغذیه سالم انقدر اهمیت دارد که خداوند چندین بار در قرآن به آن تاکید فرموده فَلْیَنْظُرِ الْإِنْسَانُ إِلَی طَعَامِهِ؛ انسان به آنچه می خورد تفکر کند .

شاهی با بیان اینکه بررسی غذای سالم از ابعاد مختلف نشان می دهد که تغذیه و علم مواد غذایی دارای اهمیت بسیار زیادی در زندگی افراد است، تصریح کرد: از بعد جسمی تغذیه خوب باعث کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غذایی که بلای جان می شود

غذایی که بلای جان می شود