مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 10:152021-10-16اقتصادي

کشورهای اروپایی به بازار ایران باز می گردند؟


مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی ایران در گزارشی جدید به بررسی همکاری های اقتصادی مشترک میان ایران و اروپا و برنامه هایی که در آینده پیش روی این تجارت مشترک قرار دارد، - مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی ایران در گزارشی جدید به بررسی همکاری های اقتصادی مشترک میان ایران و اروپا و برنامه هایی که در آینده پیش روی این تجارت مشترک قرار دارد، پرداخته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، میزان تجارت مشترک ایران و اروپا در حدود سه سال و نیم گذشته به شدت افت کرده که بخش مهمی از آن تحت تاثیر تحریم های اقتصادی آمریکا رخ داده است.

هر چند دولت های اروپایی با محکوم کردن اقدام ترامپ در خروج از برجام، اعلام کردند که به تحریم های جدید نمی پیوندند اما در عمل شرکت های بخش خصوصی اروپا از ترس تحریم های دولت ایالات متحده بخش مهمی از همکاری های خود با ایران را متوقف کردند.

در سال های گذشته طرح هایی همچون ایجاد کانال مالی مستقل میان ایران و اروپا نیز عملا راه به جایی نبرد تا سطح تعاملات میان دو طرف به شدت افت کند.

بررسی آمارهای تجاری ایران در سال های گذشته نشان می دهد که تنها آلمان و سوییس در میان پنج صادرکننده اصلی کالا به ایران قرار دارند و در بازارهای صادراتی خبری از کشورهای اروپایی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشورهای اروپایی به بازار ایران باز می گردند؟

کشورهای اروپایی به بازار ایران باز می گردند؟