مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 14:152021-10-16حوادث

9 حفار غیرمجاز میراث فرهنگی در رودهن دستگیر شدند


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند از دستگیری 9 حفارغیرمجاز میراث فرهنگی در منطقه رودهن خبر داد.

- شهرام شریفی، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دماوند اظهار کرد: با اشراف و رصد دستگاه اطلاعاتی، 9 نفر از کسانی که در حال حفاری غیرمجاز برای رسیدن به اشیای تاریخی در منطقه رودهن بودند، دستگیر شدند.

وی افزود: حفاران غیرمجاز از ماه های گذشته از طریق ورود به کانال فاضلاب شهر رودهن در حال حفر یک تونل زیرزمینی جهت دستیابی به اشیای تاریخی بودند که با اشراف دستگاه اطلاعاتی ناکام ماندند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند گفت: با توجه به اینکه حفاری های متعددی در مکان مورد نظر انجام می گرفت و مشکلاتی برای شهروندان ایجاد می کرد، با دستور مقام قضایی و با نظارت اداره میراث فرهنگی و سایر نهادهای مسئول در حال بررسی محل هستیم تا در صورت وجود آثار تاریخی، از دسترس سودجویان خارج شود.

شریفی با بیان اینکه تاکنون اشیای تاریخی در حفاری انجام شده، کشف نشده است، تصریح کرد: حفاران غیرمجاز با خیال رسیدن به گنج و طلا، بیشترین آسیب را به لایه های تاریخی و فرهنگی در مناطق باستانی می زنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

9 حفار غیرمجاز میراث فرهنگی در رودهن دستگیر شدند

9 حفار غیرمجاز میراث فرهنگی در رودهن دستگیر شدند