مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 07:352021-10-17پزشكي

دوران کرونا مواظب چشم تان باشید!


فوق تخصص قرنیه با بیان اینکه ترس از کرونا باعث تاخیر در مراجعه به پزشک برای شناسایی مشکلات چشمی شده است، نسبت به تشدید این مشکلات و از دست رفتن زمان مناسب برای درمان مؤثر این بیماری ها هشدار داد.

- محمود جباروند، فوق تخصص با اشاره به اهمیت شناسایی بیماری نزدیک بینی در ایران، گفت: این بیماری بیشتر در افراد زیر 18 سال اتفاق می افتد و با توجه به زیاد بودن جمعیت جوان در ایران و استفاده روز افزون از وسایل دیجیتال، اهمیت این مسئله بیشتر می شود.

همچنین با توجه به اینکه افراد نزدیک بین حتما نیاز به عینک دارند، مسئله تامین عینک نیز مطرح می شود.

  وی با اشاره به افزایش جمعیت سالمندی در ایران و سایر کشورها و اثرات آن بر بیماری های چشمی، گفت: تحلیل رفتگی شبکیه از بیماری های مهم چشمی در دوران سالمندی است که با تشخیص زودرس، مراجعات منظم افراد به چشم پزشکی و پیگیری دقیق می توان مداخله مؤثر انجام داد و بسیاری از کم بینایی ها و نابینایی ها را کنترل کرد.

جباروند در رابطه با انتقال ویروس کرونا از طریق چشم، گفت: احتمال انتقال ویروس از طریق چشم ، از راه های دیگر مثل سرفه و عطسه کمتر است، اما این مسئله باعث نمی شود که اهمیت آن کمتر شود؛ زیرا ویروس می تواند از طریق سرفه و عطسه در هوا منتشر شود و چشم به مسیری برای انتقال ویروس به بدن تبدیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوران کرونا مواظب چشم تان باشید!

دوران کرونا مواظب چشم تان باشید!