مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 07:452021-10-17حوادث

قاتل خاموش 4 نفر را در استان همدان به کام مرگ کشید


مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: یک زن و سه مرد طی 6 ماه نخست امسال به دلیل مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن به عنوان قاتل خاموش جان خود را از دست دادند.

- ایسنا/همدان مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: یک زن و سه مرد طی 6 ماه نخست امسال به دلیل مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن به عنوان "قاتل خاموش" جان خود را از دست دادند.

دکتر ارتین کمالی در گفت وگو با ایسنا، بیان کرد: این در حالی است که آمار مرگ ناشی از مسمومیت با گاز در مدت مشابه سال قبل این استان یک نفر بوده است.

به گفته وی، با توجه به آغاز فصل سرما و نصب بخاری باید دقت نظر لازم برای رعایت استانداردهای لازم در استفاده از لوازم گرمایشی اعمال شود.

وی افزود: مسمومیت با مونواکسیدکربن به وسیله انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و حتی زغال روی می دهد و از این گاز به عنوان قاتل خاموش و از این مرگ نیز تحت عنوان مرگ خاموش نیز یاد می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان خاظر نشان کرد: 23 نفر شامل هشت زن و 15 مرد سال گذشته بر اثر مسمومیت با گاز جان خود را از دست دادند که نسبت به سال 98 حدود 44 درصد افزایش داشته است.

کمالی علائم گازگرفتگی را شامل سردرد، سرگیجه و سوزش چشم عنوان کرد و گفت: استنشاق گاز مونو اکسید کربن در مقادیر کمتر از 50ppm خطری ندارد و بین 50 تا 100 ppm می تواند من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاتل خاموش 4 نفر را در استان همدان به کام مرگ کشید

قاتل خاموش 4 نفر را در استان همدان به کام مرگ کشید