مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 07:502021-10-18فرهنگي

«انتظار از دیدگاه شیعه» به قلم پژوهشگر عراقی منتشر شد


کتاب «انتظار از دیدگاه شیعه» برای علاقه مندان به حوزه مهدویت منتشر شد تا با دیدگاه های یکی از محققان شیعی در کشور همسایه آشنا شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، در طلیعه آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)، انتشارات سروش کتاب المهدی المنتظر عند الشیعه الاثنی عشریه به قلم پژوهشگر و تاریخ نویس مشهور عراقی دکتر جواد علی و با ترجمه محمد حسن تقیه را به بازار نشر ارایه داد.

این اثر با نام انتظار از دیدگاه شیعه منتشر شد تا علاقه مندان به حوزه مهدویت با دیدگاه های یکی از محققان شیعی در کشور همسایه آشنا شوند.

بر اساس این گزارش، اثر حاضر رساله دکترای جواد علی به زبان آلمانی است؛ که در سال های اخیر به زبان عربی ترجمه و منتشرشده است.

مهم ترین ویژگی این کتاب ـ برخلاف بیشتر آثار روایی یا مطالب درباره مهدی و مهدویت ـ نظریه پردازی مؤلف است.

علت چاپ نشدن این اثر در زمان حیات مؤلف، دیدگاه شیعی حاکم بر رساله بوده که مؤلف تمایل نداشت که آن دیدگاه در حکومت حزب بعث عراق آشکار شود.

  کتاب در 10 فصل نوشته شده است، فصل نخست به دیدگاه امامت از نظر شیعه می پردازد، فصل دوم به موضوع جانشینی پیامبر(ص) و فصل سوم به غیبت و رجعت اشاره دارد، در فصل چهارم تا هفتم مشتمل بر معرفی نواب اربعه است و پس از آن در فصل های هشتم تا دهم به مباحث تکمیلی پیرامون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«انتظار از دیدگاه شیعه» به قلم پژوهشگر عراقی منتشر شد

«انتظار از دیدگاه شیعه» به قلم پژوهشگر عراقی منتشر شد