مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 08:252021-10-18بين الملل

انتخابات الکترونیکی عراق حفره امنیتی داشت/ اخراج آمریکا قطعی است


یک کارشناس مسائل خاورمیانه الکترونیکی بودن انتخابات و استقرار سرور اصلی در امارات و اختلاف دو میلیونی آرای اخذ شده و آرای کاندیداها را از دلایل اصلی اعتراضات به انتخابات پارلمانی عراق دانست.

- علیرضا مجیدی، کارشناس مسائل خاورمیانه در برنامه نقش جهان شبکه افق با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی عراق و اعتراضات پس از آن گفت: محور اعتراضات به انتخابات در بغداد، بصره و کوت بوده و در شهرهای نجف و ناصریه نیز اعتراضاتی وجود داشته است؛ زمان قانونی اعلام اعتراضات پایان یافته اما 3 روز مهلت رسیدگی به این اعتراضات وجود دارد که پس از آن نتیجه قطعی اعلام می شود.

این کارشناس مسائل عراق درباره تقسیم بندی گروه های ذی نفع و معترض در انتخابات عراق توضیح داد: در این دوره از انتخابات اولین گروهی که سود برد، جریان صدر بود که 73 کرسی از 329 کرسی را کسب کردند، دومین گروه که بیش از 40 کرسی را از آن خود کرده و البته اتفاق تازه ای هم بود، لیست تقدم به ریاست محمد الحلبوسی بود.

وی ادامه داد: الحلبوسی سابقه سیاسی نداشته و استاندار الانبار بود و در رقابت های سیاسی داخلی و با نفوذ در پارلمان از سال 2018 توانست ریاست پارلمان را بر عهده گیرد و با همین نفوذ بخش زیادی از بودجه بازسازی عراق را به بازسازی استان الانبار اختصاص دهد و با حمایت کشورهای حاشیه خلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخابات الکترونیکی عراق حفره امنیتی داشت/ اخراج آمریکا قطعی است

انتخابات الکترونیکی عراق حفره امنیتی داشت/ اخراج آمریکا قطعی است