مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 21:402021-10-18فرهنگي

مهاجرت چطور جریان ساز می شود؟


فرشاد سنبل دل با اشاره به تمایزهای میان شعر مهاجران و شعر مهاجرت، از این که مهاجرت چطور به خلق فرم جدید در شعر منجر می شود می گوید.

- فرشاد سنبل دل با اشاره به تمایزهای میان شعر مهاجران و شعر مهاجرت، از این که مهاجرت چطور به خلق فرم جدید در شعر منجر می شود می گوید.

این شاعر و دانش آموخته دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند که اکنون در دانشگاه کالیفرنیا، سنتا باربارا مشغول به فعالیت است، در گفت وگو با ایسنا درخصوص نمود مهاجرت در ادبیات، و تغییر در شیوه نگاه نویسندگان و شاعران به مقوله مهاجرت در آثار ادبی اظهار کرد: مفهوم ادبیات مهاجرت و همچنین ادبیات تبعید در شعر فارسی هیچ وقت صورت بندی درستی نشده است و عموما همان طور که بنا بر عادت، شاعران را بر مبنای شهر و استان محل سکونت شان تقسیم بندی کرده ایم، همیشه یا حداقل در دهه های اخیر، شاعر مهاجرت را هم شاعری دانسته ایم که بیرون از ایران سکونت دارد.

او افزود: حال این که شعر مهاجرت باید صورت بندی نظری دقیق تری داشته باشد؛ یعنی شعر مهاجرت باید به عنوان یک نوع ادبی یا یک تم بررسی شود که اگر هر کدام این ها را مبنا قرار دهیم، باید فاکتورهایی را برای آن ها درنظر بگیریم و شعر مهاجرت را بر مبنای آن فاکتورها صورت بندی کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهاجرت چطور جریان ساز می شود؟

مهاجرت چطور جریان ساز می شود؟