مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 01:552021-10-18فرهنگي

خشکی زاینده رود تمدن اصفهان را تهدید می کند


عدم جاری شدن آب در بستر رودخانه زاینده رود علاوه بر اینکه فرونشست زمین را در پی دارد، به میراث فرهنگی اصفهان آسیب می رساند که تهدیدی بسیار جدی برای تمدن این سرزمین به شمار می آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی آبفا اصفهان، هاشم امینی اظهار داشت: در سال های اخیر رسانه ها در بزنگاه های مختلف در مدیریت تقاضا و مصرف آب در جامعه، آبفای استان اصفهان را یاری کرده اند، فعالان رسانه ای پل ارتباطی میان مردم و مسؤولان هستند که در سال های اخیر تبعات ناشی از خشکسالی را به خوبی برای مردم تشریح کرده اند.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به آثار گسترده ناشی از پدیده خشکسالی گفت: عدم جاری شدن آب در بستر رودخانه زاینده رود علاوه بر اینکه فرونشست زمین را در پی دارد، به میراث فرهنگی اصفهان آسیب می رساند که تهدیدی بسیار جدی برای تمدن این سرزمین به شمار می آید.

وی با تأکید بر اهمیت بازچرخانی آب افزود: در سال های اخیر صنایع بزرگ استان اصفهان با استفاده از پساب برای رفع نیاز آبی خود، زمینه را در استفاده بهینه از آب مهیا کردند.

امینی با اشاره به ارزش حیاتی آب در استان اصفهان بیان کرد: هر قطره از آب در استان باید به خوبی در بخش شرب، صنعت، کشاورزی و خدمات مدیریت شود تا تبعات ناشی از خشکسالی تا حدودی مهار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکی زاینده رود تمدن اصفهان را تهدید می کند

خشکی زاینده رود تمدن اصفهان را تهدید می کند