مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 09:352021-10-19فرهنگي

تشکری: به میزان حوادث ملی نیازمند نویسندگان جدید هستیم


دبیر علمی جایزه داستان حماسی با بیان اینکه به میزان حوادث ملی نیازمند نویسندگان جدید هستیم، گفت: برای جایزه امسال به سمت «داستان بلند» رفتیم که نویسندگان بیشتری وارد شوند، - سعید تشکری دبیر علمی دومین جایزه ادبی و ملی داستان حماسی در گفت وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره اینکه آیا حماسه خود را باز تولید می کند یا متوقف شده است، اظهار داشت: هر عملی اگر به کشف برسد باز تولید می شود.

وی با بیان اینکه مارگارت اتوود در سال 2008 در جایزه ای که در سوئد برگزار شد گفت باید روی اطلس و هرکول کار تولید کنیم، تعدادی از نویسندگان دور هم جمع شدند و رمانی نوشتند، مارگارت اتوود حرف درستی زد و گفت: خانه های ما کاغذی است ، و دقیقاً تفاوت ما با غرب در همین حرف است، چرا که خانه های ما کاغذی نیست، حماسه های ما آن قدر قابلیت دارد که از کاغذ به جریان پویا تبدیل شده است.

وی افزود: نام هرکول را هیچگاه در اسامی کنونی غربی نمی توان دید، اما در ایران سهراب اسفندیار و یا تهمینه همچنان معنای خود را داشته و به روز هستند.

هر کدام بار معنایی دارند که هرگاه نامشان مطرح می شود گمان می کنید با یک به جهان جدید تبدیل می کند چرا که جهان فردوسی همچنان در ادبیات ما زنده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکری: به میزان حوادث ملی نیازمند نویسندگان جدید هستیم

تشکری: به میزان حوادث ملی نیازمند نویسندگان جدید هستیم